Wypożyczalnia samochodów dostawczych

 

Wynajem aut dostawczych w pytaniach i odpowiedziach:

Jakiego typu samochody oferuje wypożyczalnia samochodów dostawczych Autocash?

- W ofercie wypożyczalni znajdują się pojazdy dostawcze z nadwoziem furgon: Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper, Renault Master, Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter, a także auta dostawcze skrzyniowe z nadwoziem plandeka: Fiat Ducato plandeka, Peugeot Boxer skrzyniowy, Citroen Jumper Plandeka, Mercedes Sprinter skrzyniowy, Volkswagen Crafter Plandeka, Renault Master skrzyniowy. Charakterystykę poszczególnych nadwozi przybliżamy na samym dole.

Jakie prawo jazdy muszę mieć, aby wynająć i prowadzić taki samochód dostawczy?

- Oferujemy busy dostawcze na kategorię B prawa jazdy (do 3.500 kg).

Czy możliwe jest wynajęcie auta dostawczego z przyczepą?

- Tak. Wszystkie większe samochody dostawcze posiadają hak holowniczy z uciągiem do 3.000 0 kg. Jednak aby skorzystać z przyczepy, trzeba mieć dodatkowo prawo jazdy kat. B+E.

Wynajem samochodów dostawczych a kolizja - co robić?

- W pierwszej kolejności należy upewnić się, czy wśród osób biorących udział w zdarzeniu nie ma rannych lub osób potrzebujących pomocy. Jeżeli są, należy jej udzielić, wezwać karetkę i postępować według zaleceń operatora. Jeżeli rannych nie ma, najlepiej wezwać na miejsce Policję, która sporządzi notatkę ze wszystkimi danymi sprawcy i poszkodowanego. Konieczne jest również powiadomienie wypożyczalni o kolizji i postępowanie według naszej instrukcji. W praktyce, jeżeli samochód będzie nadawał się do dalszej jazdy, to będzie można kontynuować nim podróż. W innym przypadku, Autocash z ubezpieczenia assistance zamówi darmowy samochód zastępczy, którym Klient odjedzie po przeładowaniu towaru. Wypożyczalnia sama odholuje uszkodzone auto do naprawy

Awaria w wynajętym samochodzie dostawczym – co robić?

- Należy niezwłocznie powiadomić Autocash. Jeżeli pojazd wymaga holowania, wypożyczalnia wzywa na miejsce pomoc drogową. Auto holowane jest zazwyczaj do najbliższego serwisu. Jeżeli naprawa na miejscu nie jest możliwa, zamawiany jest bezpłatny samochód zastępczy i po przeładowaniu towaru, Klient może kontynuować nim podróż.

Jaka jest dozwolona prędkość auta dostawczego na kategorię B?

- Dozwolona prędkość takich pojazdów jest taka sama jak dla samochodów osobowych. Należy jednak wziąć pod uwagę to, że załadowany samochód dostawczy nie jest tak zwrotny, jak osobowy. Doświadczeni kierowcy zawodowi często mówią, że busem nie powinno rozpędzać się powyżej 100 km/h. I dzięki temu często 30 lat jeżdżą bez kolizji. Kierowcom, dla których prowadzenie auta dostawczego nie jest codziennością, radzimy szczególną ostrożność. Często bowiem jesteśmy przyzwyczajeni do gabarytów samochodu osobowego, które są zupełnie inne, niż busa. Musimy brać pod uwagę nie tylko jego długość i szerokość, ale też wysokość. Warto też ograniczać prędkość, aby zachować niskie spalanie i maksymalne bezpieczeństwo swoje oraz ładunku.

Przekroczenie maksymalnej ładowności samochodu dostawczego – czy to się opłaca?

- Nie wolno przekraczać maksymalnej ładowności. Grozi za to mandat od Inspekcji Transportu Drogowego lub Policji. Przede wszystkim chodzi jednak o bezpieczeństwo. Zdarzają się sytuacje, gdy samochodem o ładowności 1.500 kg, kierowcy potrafią przewieźć dużo więcej (nawet 4.000 kg). Podczas hamowania może dojść do sytuacji, w której towar dosłownie wpadnie do kabiny lub pękną opony. Auta są konstrukcyjnie przystosowane tylko do swojej maksymalnej ładowności.

Wypożyczalnia samochodów dostawczych – jakie jest spalanie busa dostawczego?

- Najmniejsze samochody dostawcze typu Peugeot Bipper van z silnikiem 1.4 HDi spalają przy ekonomicznej jeździe około 4 litrów/100 km. Średnie furgony jak Citroen Berlingo, około 5-6 litrów/100 km. Duże furgony maxi, około 10 litrów/100 km, ale przy zbyt szybkiej jeździe będzie to nawet kilkanaście litrów. Wartości te bardzo zależą więc od sposobu prowadzenia pojazdu przez kierowcę. Samochody dostawcze z nadwoziem plandeką spalają od 10 litrów w górę. W ich przypadku ekonomiczna jazda jest szczególnie wskazana.

Jakie jest najlepsze ciśnienie w oponach auta dostawczego?

- Wszystkie większe samochody dostawcze mają opony specjalnie wzmacniane, oznaczone indeksem „C”. Oznacza to, że pompujemy do nich średnio 2x więcej powietrza, niż do aut osobowych. Dokładna tabela ciśnień jest umieszczona na naklejce w każdym pojeździe (na klapce paliwa albo we wnękach drzwi kierowcy lub pasażera). Dla dużego auta dostawczego średnie ciśnienie w oponach wynosi co najmniej 4 atmosfery, a przy maksymalnym załadunku nawet więcej.

Jaka jest dopuszczalna liczba pasażerów w samochodzie dostawczym?

- Małe i średnie samochody dostawcze są 2-osobowe. Większe furgony i plandeki mają po 3 miejsca.

Czy możliwe jest wynajęcie samochodu dostawczego z klimatyzacją?

- Tak. Wszystkie pojazdy dostawcze w wypożyczalni samochodów Autocash są wyposażone w klimatyzację.

Poznaj nasze samochody dostawcze na wynajem:

Fiat Ducato Plandeka

Świetne auto dostawcze z plandeką, o ładowności sięgającej 1100 kg. Posiada także hak holowniczy i wzmocnione zawieszenie.

Szczegóły

Citroen Berlingo VAN

Niezwykle przydatny van o ładowności 565 kilogramów. Posiada centralny zamek, wspomaganie kierownicy, elektryczne lusterka i szyby, ABS.

Szczegóły

Peugeot Boxer Maxi

Auto dostawcze, które sprawdzi się w każdych warunkach. Jego ładowność wynosi 1440 kg. Dzięki mocnemu silnikowi Diesla, jazda zawsze jest sprawna i dynamiczna.

Szczegóły

Peugeot Bipper VAN

Niewielki van o pojemności 610 kg, przeznaczony do mniej masywnych ładunków. Świetny sposób na tani transport, gdy nie potrzebujemy aż tak wiele miejsca w bagażniku.

Szczegóły

Nasze oddziały:

Autocash jako profesjonalna wypożyczalnia samochodów dostawczych, posiada swoje siedziby na terenie całego kraju. Dzięki temu jesteśmy w stanie podstawić pojazd w praktycznie dowolne miejsce w Polsce. Poniżej przedstawiamy listę naszych oddziałów oraz przykładowe miasta, które są przez nie obsługiwane:

1. Oddział Wrocław – Jelenia Góra, Legnica, Opole, Wałbrzych

2. Oddział Kraków – Tarnów, Nowy Sącz, Kielce, Tarnobrzeg, Jasło, Rzeszów, Przemyśl, Zamość, Chełm

3. Oddział w Gdańsk – Słupsk, Koszalin, Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Olsztyn, Suwałki, Elbląg

4. Oddział w Poznań – Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Piła, Leszno, Kalisz, Konin,

5. Oddział w Warszawa – Skierniewice, Łódź, Łomża, Siedlce, Białystok, Ostrołęka, Ciechanów, Włocławek, Płock, Radom, Piotrków Trybunalski, Lublin, Biała Podlaska,

6. Oddział w Katowice – Częstochowa, Bielsko-Biała, Sieradz

 

Samochody dostawcze - podział ze względu na rodzaj nadwozia:

Furgon – najczęściej spotykany rodzaj nadwozia, popularnie zwany też blaszakiem. Zabudowa wykonana z blachy tworzy całość razem z kabiną (do jej oddzielenia od przestrzeni ładunkowej używa się ścianki z blachy lub kraty). Tylne drzwi są dwuskrzydłowe, otwierane na boki nawet pod kątem 270 stopni. W mniejszych furgonach dostawczych, zamiast drzwi, występuje czasami klapa otwierana do góry. Większe posiadają przesuwne drzwi boczne. Po ich otwarciu uzyskujemy otwór o takiej samej wysokości jak przestrzeń ładunkowa. Pozwala to na łatwy załadunek wysokich przedmiotów. Tylne drzwi dwuskrzydłowe są duże niższe od drzwi bocznych przesuwnych, zazwyczaj o około 30 cm.

Dużym atutem jest to, że naciśnięciem jednego przycisku możemy w ciągu sekundy otwierać i zamykać przestrzeń ładunkową (dzięki centralnemu zamkowi). Taki rodzaj nadwozia idealnie sprawdza się przy licznych dostawach towaru na terenie miasta, gdy mamy do odwiedzenia kilkadziesiąt punktów w ciągu dnia i nie mielibyśmy czasu na dłuższe zamykanie lub otwieranie paki. Dlatego z furgonów najczęściej korzystają firmy kurierskie.

Minusem nadwozia furgon jest brak możliwości wykorzystania całej przestrzeni ładunkowej. W środku paki znajdują się bowiem tylne nadkola, które bardzo zwężają jej szerokość. Podłoga w furgonach często jest wyłożona sklejką, co dodatkowo zmniejsza wysokość. Ponadto ścianka oddzielająca kabinę od paki, ze względu na oparcia foteli kierowcy i pasażerów, nie jest zamontowana idealnie w pionie. Wychyla się ona o kilkanaście centymetrów w stronę przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo paka na całej swojej długości obniża się, zmniejszając możliwość załadunku jeszcze bardziej. Te wszystkie ograniczenia powodują, że furgon sprawdzi się najlepiej, jako auto dostawcze do przewozu paczek, które możemy poukładać nieregularnie. W innym przypadku, na pace mieszczą się tylko 4 palety.

Samochody dostawcze typu furgon występują w różnych rozmiarach nadwozia. Najmniejsze, które oferujemy to Peugeot Bipper, Citroen Nemo i Fiat Fiorino. Długość i szerokość ich przestrzeni bagażowej to około 1,5 m, a ładowność około 600 kg. W Autocash posiadamy też furgony średnie, takie jak Peugeot Partner, Citroen Berlingo, czy Fiat Doblo. Ich przestrzeń ładunkowa jest podobnej szerokości jak w mniejszej odmianie. Długość to około 1,8 m, a ładowność około 560 kg. Oferujemy również duże auta, których długość wynosi od 3 do ponad 4 metrów, a szerokość około 1,8 m (licząc bez nadkoli). Ich ładowność to prawie 1.500 kg.

 

Plandeka – taki rodzaj zabudowy nazywany jest też skrzyniowym. Pierwsze, co różni plandekę od furgonu to kabina. Nie tworzy ona z przestrzenią ładunkową jednej całości. Nad nią zwykle znajduje się spojler lub sypialnia w podobnym kształcie. Jest to konieczny element ze względu na aerodynamikę nadwozia (plandeka jest dużo wyższa od kabiny). Gdyby nie było spojlera, to opory powietrza podczas jazdy zwiększyłyby zużycie paliwa o kilka litrów/100 km. Do sypialni wchodzi się przez otwór w kabinie kierowcy. Jest tam miejsce dla jednej osoby. Dodatkowo wyposażona jest w odpowietrznik oraz regulowane ogrzewanie postojowe webasto. W autach typu plandeka znajduje się też zbiornik na wodę oraz zbiornik paliwa powiększony do 125 litrów. W związku z tym Klienci, których interesuje wynajem auta dostawczego na wyjazd zagraniczny, najczęściej wybierają właśnie ten rodzaj pojazdów.

Samochód dostawczy plandeka nazywany jest też skrzyniowym. Przestrzeń ładunkowa zwykle składa się z aluminiowej skrzyni o szerokości 2,2 m i długości 4,2 lub 4,6 m. Takie wymiary pozwalają na załadowanie 8 lub 10 palet z towarem. W porównaniu do furgonu, jest to dwa razy więcej. Nad skrzynią znajduje się aluminiowy stelaż, wzmacniany drewnianymi deskami. Na nim rozpięta jest plandeka. Niektóre wynajmowane busy dostawcze z nadwoziem skrzyniowym mają też regulowaną wysokość dachu - zwykle od 2,1 do 2,3 m. Przestrzeń ładunkowa plandeki jest idealnym prostopadłościanem. Nadkola znajdują się pod skrzynią ładunkową, więc nie zwężają podłogi, jak ma to miejsce w furgonie. Większe gabaryty oraz duży komfort kierowcy są więc niewątpliwym plusem.

Wadą jest to, że zabudowa skrzyniowa, mimo zastosowania aluminium i plandeki, jest ciężka. Przez to ładowność auta spada poniżej 1.200 kg (suma masy własnej oraz ładunku nie może przekroczyć 3,5 tony, by zmieścić się w kategorii B prawa jazdy). Wypożyczenie samochodu dostawczego z plandeką ma też ten minus, że nie można nim jechać równie szybko, jak furgonem. Zabudowa skrzyniowa jest mało aerodynamiczna i trudniej znosi powiew wiatru. W związku z tym, musimy zachować większą ostrożność, również gdy jedziemy niezaładowaną plandeką - działa ona czasami, jak żagiel o dużej powierzchni, który może utrudniać utrzymanie toru jazdy. Do minusów tych aut możemy też zaliczyć dłuższy czas otwierania i zamykania przestrzeni ładunkowej, ponieważ nie mamy do dyspozycji prostego zamka (jak w furgonie), tylko oczka i linkę do przewlekania. W związku z tym, załadowany samochód lepiej pozostawiać na noc na parkingu strzeżonym.

 

Kontener – zabudowa gabarytowo przypomina plandekę, jednak wykonana jest z aluminiowej ramy i płyt warstwowych lub blachy aluminiowej. Z tyłu znajdują się drzwi dwuskrzydłowe lub roleta. Czasami roleta występuje też z boku. Lekka konstrukcja pozwala na zachowanie przyzwoitej ładowności, a przestrzeń ładunkowa to idealny prostopadłościan. Do kontenera można również zamontować windę, co znacznie ułatwia załadunek towaru, ale zmniejsza ładowność auta o wagę windy. Póki co w Autocash nie jest możliwy wynajem samochodów dostawczych typu kontener.

 

Izoterma (chłodnia, mroźnia) – zabudowa izotermiczna najczęściej wykonywana jest w kontenerze lub furgonie przy użyciu aluminium i lekkiego panela. Zastosowanie tak lekkich materiałów do produkcji zabudowy izotermicznej pozwala na zachowanie pełnej ładowności. Izoterma daje możliwość schłodzenia przestrzeni ładunkowej do 0 stopni. Dokładając agregat chłodniczy, otrzymujemy chłodnię z temperaturą do -18 stopni lub mroźnię z temperaturą przestrzeni ładunkowej poniżej -18 stopni. Takie auta najczęściej wykorzystywane są w branży spożywczej. Obecnie wynajęcie auta dostawczego typu izoterma, chłodnia, i mroźnia, nie jest możliwe w naszej wypożyczalni.

Wypożyczalnia Autocash zaprasza do skorzystania ze swojej oferty

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies